utvärdering dressyr

Har uppdaterat extremt dåligt det sista, så här kommer en uppdatering ifrån dagens dressyrträning på Samorine och även lite uppdatering om hur det gått med Riola förra veckan.

Dressyrträningen med Samorine gick väl okej. Framridningen var bara kaos. Hon bara sprang och sprang. Hon var väldigt stark idag, vilket är förståeligt med tanke på att hon faktiskt är körhäst och går för tillfället på ett vanligt tränsbett bara. Men det var väldigt passande trots allt, för idag jobbade vi med halvhalter och halter. Vilket var super bra! Hon blev bättre emot slutet och gick lugnt och verkligen lyssnade på halvhalterna. I början var det som om hon inte ens kände det, det stannade liksom i bogarna. Men tillslut gick det ända ner till bakbenen och blev otroligt mycket mera skillnad. Gjorde även mycket skänkelvikningar och det lyssnade hon bra på, för engångskull sprang hon faktiskt inte bara iväg utan gick fint. Iallfall så är jag ändå nöjd, fick mycket beröm av läraren som förstöd vad jag menade med att hon blev väldigt stark men hon tyckte att jag ändå löste det bra och var mjuk i handen.
Riola dem senaste dagarna har varit helt otrolig! En helt ny häst! Red henne onsdag, torsdag och fredag förra veckan och jäklar vad fint hon gick! Gjorde inte så avancerade grejer eftersom jag red ute på gräsbanan men det jag bad henne om, gjorde hon. Börjar få lite mera koll på galoppen också, hon blir fortfarande väldigt fyrtaktig och obekväm, ibland även studsig, men det går åt rätt håll iallfall. Nej, jag är nöjd över lilla rollan faktiskt!
Har inga bilder på Samorine, men bjuder på några bilder på Riola från i torsdags :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0