Ridpass Holger

Red Emelies unghäst Holger förut, lille valpen. Red ute i pad docken och gud så mysigt det var!
Holger är väldigt, väldigt "grön" och har dessutom varit skadad i en månad nu, idag var första dagen han travades och även första gången jag satt på han. Det gick ju inte super bra, men han är ingen lätt häst heller eftersom han har absolut ingen balans och lätt glider ut från spåret. Han har inte heller riktigt lärt sig det här med skänklar osv. så styrandet gick inte super heller. Men stundvis, kändes det faktiskt bra. När han sänkte huvudet och gick rakt. Men lika fort som man hann blinka så var han uppe med huvudet i värdret och tappade balansen, vilket resulterade i att vi föll ut.
Men jag fick ändå dendär känslan av att rida är det bästa jag vet. Som jag inte fått på vääldigt länge. Det var så mysigt! Så Emelie, tack för att jag fick låna din häst idag! Du totalt äger!
Även fast du ligger i min soffa och snarkar irriterande högt just nu.
Här har vi dem, Holger och Emelie!♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0