Cause im just a teeanage stupid baby.

Jadu, hur ska man beskriva denna dagen h aha? Jag tänkte ta efter Big brothers roligheter och köra ett mini prank på min älskade Linnea förut! Bar ut alla hennes saker ur sadelkammaren, utom sadlarna, vilket var en hel del. Och gömde allting i stallet på fina ställen. Men självklart skulle det förstoras upp hehe. Men det löste sig tillslut, så det enda som återstår är en rätt så grinig stallchef, as usual.
Sen har vi inte gjort så mycket, fick tillbaka mitt hästteori prov som låg på VG. Fick även tillbaka ridproven från hoppningen och dressyren. Dressyren var jag faktiskt nöjd med! Hoppningen, ja vad kan man säga? Inte min starka sida hehe. Ok- på koncentration och kontroll, No shit? De kom som en nyhet haha! Fick även som kommentar "Tuff ryttare som gillar utmaningar men behöve mer tid och rutin i sadeln".

Ikväll blir det till att städa, diska, tvätta och packa. En del är gjort men har en hel del kvar. Usch och fy! Färgade håret förut också, så nu ser det fräsch ut igen, asgött! Min söta Emelie sover här inatt igen och vi har även bakat äpplepaj, eller ah, Micaela har bakat och vi äter. Hehehe!
Här är pappret från dressyren, ja, det kunde gått bättre men å andra sidan, är jag ändå nöjd.
Kan faktiskt inte hålla med på vissa av punkterna, tex. det om stigbygeln längre ut på foten, mina stövlar är väldigt små där fram och även förstora, vilket gör att hade jag haft dem längre ut hade jag haft dem på tårna typ! Den diskussionen hade jag och Emelie senast igår när jag red Holger. Sen att jag ska få honom att jobba lugnare i takten utan att gå saktare, kan lova att jobbar jag han lugnare än vad jag redan gör så kan jag lika väl ta en liten powernap i sadeln. Han går lugnare än vad nästan alla andra hästar i ridhuset går!
Read and enjoy bitches!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0